Clubtochten

De toerfietscommissie selecteert ieder jaar een aantal tochten uit de kalender van de NTFU.  Als club wordt dan deelgenomen aan evenementen die collega toerfietsclubs organiseren. Als er geen toertocht elders op de agenda staat, wordt er vanuit Borger een trainingsrondje van ongeveer 90 a 100 km verreden. De start is vanaf het Dorpsplein bij de oude dorpskerk.

Klik hier voor het clubtochten overzicht.

Onderstaand is een aantal spelregels vermeld over het gezamenlijk rijden van de geselecteerde tochten.

1. Vervoer dient onderling te worden geregeld. Er is geen reiskostenregeling.
  2. In onderling overleg wordt de snelheid bepaald; dit is mede afhankelijk van de deelnemers.
  3. Indien er grote snelheidsverschillen zijn te verwachten, kan in principe het eerste gedeelte van de tocht gezamenlijk gereden worden; daarna kunnen de snelle fietsers hun eigen tempo bepalen (rekeninghoudend met vervoer terug). Dit alles in gezamenlijk overleg.
  4. De tochten worden in clubkleding gereden; het dragen van een valhelm is verplicht.