De Club

Wielervereniging Borger is een actieve vereniging met een groeiend ledental, dames en heren. De vereniging stelt zich ten doel de beoefening van de wielertrimsport in de ruimste zin van het woord. Dat betekent dat we proberen zoveel mogelijk mensen op een aansprekende manier te laten fietsen. Sportiviteit, plezier in het samen sporten en een mate van gezelligheid spelen een grote rol in onze vereniging.

De vereniging probeert bovenstaande te realiseren  door het organiseren van trainingsavonden op maandag en donderdag en clubtochten in het weekend op zaterdag of zondag. Dat kunnen eigen routes zijn of tochten die door andere verenigingen worden georganiseerd. Eke dinsdagochtend vertrekt er een groep leden (dames en heren) voor een tocht, de Dinsdagfietsers. Deze leden (hoofdzakelijk senioren en leden die niet meer in het arbeidsproces zitten) fietsen dan een route van ongeveer 80 tot 100 km met onderweg een koffiestop.

De vereniging is aangesloten bij de Nederlandse Toer Fiets Unie, NTFU. Een lidmaatschap aan onze vereniging levert je het volgende op:

• Clubkleding voor een aantrekkelijk tarief.
  • Deelname aan wekelijkse trainingen met groepen van je eigen conditieniveau.
  • Ontvangst van een ledenpas, met korting op deelname aan toertochten.
  • Ontvangst van het Fietssport Magazine, boordevol informatie over alles wat met fietsen te maken heeft.
  • Uitstekende fietsschadeverzekering. Bijverzekeren mogelijk tot € 10.000.
  • Snel van start bij deelname aan tochten met Scan & Go door persoonlijke barcode op de ledenpas.

Zomers wordt er met de racefiets op de weg gefietst. In de winter op de MTB-fiets in bos en veld. Trainingen en tochten worden in clubkleding gereden waarbij het dragen van een valhelm verplicht is. Omdat de onderlinge verschillen vrij groot zijn werken we met drie trainingsniveaus op de trainingsavonden.

We hopen dat je na het lezen van deze tekst enthousiast bent geworden over de wielertrimsport. In ieder geval ben je van harte welkom bij de Wielervereniging Borger voor een maandje proefrijden. Vertrekplaats voor de trainingen is het Dorpsplein in Borger.

Voor beginnende fietsers biedt de vereniging trainingsclinics aan waarbij aandacht wordt besteed aan de basisvaardigheden van het wielrennen.